Τετάρτη 24 Αυγούστου 2022

ΙΑ17 - Εισαγωγή στην Επιστήμη της Ιστορίας της Τέχνης

ΙΟΥΝΙΟΣ 2019 (κα. Ασημακοπούλου)


Ομάδα Α:

1. Αναγνωρίστε το δημιουργό και το θέμα σε 3 από τις 4 εικόνες. Αναπτύξτε σε 200 λέξεις 1 από τα 3 έργα δίνοντας στοιχεία για τον καλλιτέχνη, το στυλ του και τα βασικά γνωρίσματα του καλλιτεχνικού ρεύματος στο οποίο ανήκει:

Α. Jan van Eyck, Το πολύπτυχο της Γάνδης (κλειστό)

β. Caravaggio, Η απιστία του Θωμά

γ. Cezanne, Το Bουνό Sainte-Victoire

δ. David, Ο θάνατος του Μαρά


2.Αναγνωρίστε το δημιουργό και το θέμα σε 2 από τις 4 εικόνες. Αναπτύξτε σε 100 λέξεις 1 από τα 2 έργα δίνοντας στοιχεία για τον καλλιτέχνη και το στυλ του.

Α. Donatello, O άγιος Γεώργιος

Β. Michelangelo, Pieta Βατικανού

Γ. Ghiberti, Η θυσία του Ισαάκ

Δ. Bernini, Απόλλων και Δάφνη


3.Αναγνωρίστε το δημιουργό και το θέμα σε 2 από τις 4 εικόνες. Αναπτύξτε σε 100 λέξεις 1 από τα 2 έργα δίνοντας στοιχεία για τον καλλιτέχνη και το στυλ του.

Α. Soufflot, Ναός Αγίας Ζενεβιέβης- Πάνθεον, Παρίσι.

Β. Ospedale degli innocenti, Φλωρεντία

Γ. αρχιτεκτονικό μανιφέστο Gropius, Bauhaus

Δ. Santa Maria del Fiore, Φλωρεντία


4. Διαλέξτε τη σωστή απάντηση στις 10 πιο κάτω ερωτήσεις:

Α. Την Παναγία με το μακρύ λαιμό φιλοτέχνησε :

1. Parmigianino

2. Veronese

3. Tintoretto

4. Correggio


Β. Βασικά χαρακτηριστικά του έργου του van Gogh είναι:

1. Chiaroscuro

2. impasto πινελιές και παλλόμενα χρώματα

3. γεωμετρικές φόρμες και έμφαση στα σχέδια

4. ονειρικά τοπία


Γ. Η νεοκλασική ζωγραφική χαρακτηρίζεται από:

1. Ευδιάκριτες φαρδιές πινελιές

2. Αναφορές στη μεσαιωνική τέχνη

3. Λεπτομερή χρήση του χρώματος και αδιόρατες πινελιές

4. Συνέχεια του μεγαλείου του Baroque


Δ. Ποιος από τους παρακάτω καλλιτέχνες είναι και γνωστός συγγραφέας:

1. O Andrea del Verocchio

2. O Filippino Lippi

3. O Leon Batista Alberti

4. O Pietro della Francesca


Ε. Τα ready-made αναπτύχθηκαν στα πλαίσια του :

1. Μεταϊμπρεσιονισμού

2. DeStijl

3. Dada

4. Γαλάζιου Καβαλάρη


ΣΤ. Στα έργα του Rococo οι μορφές είναι:

1. ηρωικιές

2. Καλλίγραμμες και λεπτές

3. Συστρεφόμενες

4. Μυώδεις


Ζ. Ο όρκος των Ορατίων είναι έργο του:

Α. Ingres

B. Delacroix

Γ. David

Δ. Gros


H. Τα έργα του Modrian είναι αντιπροσωπευτικά του στυλ που έγινε γνωστό ως:

Α. Κυβισμός

Β. Σουπρεματισμός

Γ. De Stijl

4. Μινιμαλισμός


Θ. Ο θεωηρητικός που ανέπτυξε τα πέντε αντιθετικά ζεύγη αλληλένδετων εννοιών:

1. Ο Henrich Wolfflin

2. Ο Jacob Burchrdt

3. O Alois Riegl

4. O Johann Joackim Winckelmann


I. O Matisse συνδέεται με τον:

1. Κυβισμό

2. Φωβισμό

3. Γαλάζιο Καβαλάρη

4. Φωβισμό


5. Απαντήστε συνοπτικά τι σημαίνουν 2 από τους παρακάτω όρους:

plein-air

pointillism

Di sotto in su

Sfumato


ΙΟΥΝΙΟΣ 2019 (κα. Ασημακοπούλου)


Ομάδα B:

1. Αναγνωρίστε το δημιουργό και το θέμα σε 3 από τις 4 εικόνες. Αναπτύξτε σε 200 λέξεις 1 από τα 3 έργα δίνοντας στοιχεία για τον καλλιτέχνη, το στυλ του και τα βασικά γνωρίσματα του καλλιτεχνικού ρεύματος στο οποίο ανήκει:

Α. Jan van Eyck, Το ζεύγος Arnolfini

β. David, Ο όρκος των Ορατίων

γ. Mille, Οι σταχομαζόχτρες

δ. Picaso, οι δεσποινίδες της Αβινιόν


2.Αναγνωρίστε το δημιουργό και το θέμα σε 2 από τις 4 εικόνες. Αναπτύξτε σε 100 λέξεις 1 από τα 2 έργα δίνοντας στοιχεία για τον καλλιτέχνη και το στυλ του.

Α. Michelangelo, Θνήσκων Σκλάβος

Β.Giambologna, o Ερμής

Γ. Brunelleschi , Η θυσία του Ισαάκ

Δ. Bernini, Η έκσταση της Αγίας Θηρεσίας


απ όσο θυμάμαι στην αρχιτεκτονική είχε πάλι το μπάουχαουζ...


Εξεταστική εαρινού 2022 (κα Ασημακοπούλου)

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Να αναγνωρίσετε 9 από τα 12 έργα (τίτλος, καλλιτέχνης, χρονολογία) και να αναλύσετε σε τουλάχιστον 200 λέξεις 3 από αυτά. (Είχε Courbet: Το στούντιο του Καλλιτέχνη, Cezanne: νεκρή φύση, Van Gogh αυτοπροσωπογραφία, Manet: Πρόγευμα στη Χλόη, Delacroix: Η ελευθερία οδηγεί το λαό στην επανάσταση, Michelangelo: Pieta, Caravaggio: Η μεταστροφή του Σαούλ, Bernini: η αρπαγή της Περσεφόνης, Μπρουνελέσκι: Θόλος, Tiziano: Η ανάληψη της Παναγίας)

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: κύκλωμα

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: ορισμοί (plen- air, salon, fete galante, chiaroscuro) να αναγνωριστούν οι 2 από αυτόυς.


Ευχαριστούμε πολύ τις/τους φοιτήτριες/ες για την ύπαρξη των θεμάτων!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου