Σάββατο 6 Μαΐου 2023

ΦΦΑ04 ΣΟΦΟΚΛΗΣ (ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ) Β' ΕΞΑΜΗΝΟ

 Ιούνιος 2017 - Βερτουδάκης

1) Να αναλυθεί το απόσπασμα στ.417-423 (ήθελε ποιος μιλάει σε ποιον και τι έχει προηγηθεί). Προφητεία Τειρεσία

καί σ᾽ ἀμφιπλὴξ μητρός τε καὶ τοῦ σοῦ πατρὸς

ἐλᾷ ποτ᾽ ἐκ γῆς τῆσδε δεινόπους ἀρά,

βλέποντα νῦν μὲν ὄρθ᾽, ἔπειτα δὲ σκότον.

βοῆς δὲ τῆς σῆς ποῖος οὐκ ἔσται λιμήν, [420 ]

ποῖος Κιθαιρὼν οὐχὶ σύμφωνος τάχα,

ὅταν καταίσθῃ τὸν ὑμέναιον, ὃν δόμοις

ἄνορμον εἰσέπλευσας, εὐπλοίας τυχών;


2) Να μεταφραστεί το απόσπασμα (από το αδίδακτο). Στίχοι 1496-1500.

τί γὰρ κακῶν ἄπεστι; τὸν πατέρα πατὴρ

ὑμῶν ἔπεφνε· τὴν τεκοῦσαν ἤροσεν,

ὅθεν περ αὐτὸς ἐσπάρη, κἀκ τῶν ἴσων

ἐκτήσαθ᾽ ὑμᾶς, ὧνπερ αὐτὸς ἐξέφυ.

τοιαῦτ᾽ ὀνειδιεῖσθε· κᾆτα τίς γαμεῖ; [1500 ]


3) Να αναφέρετε ονομαστικά σε ποιες τραγωδίες του Σοφοκλή εμφανίζονται τα εξής πρόσωπα: Οδυσσέας, Ηρακλής, Χρυσόθεμις, Πολυνείκης, Τεύκρος,Δηιάνειρα

4) Μετρική ανάλυση ενός στίχου και δικαιολόγηση ποσότητας δύο συγκεκριμένων συλλαβών. (Δεν ήθελε τομή)

5) Ο Albin Lesky αναφέρει πως είναι λάθος να λέμε πως ο Οιδίποδας είναι τραγωδία της μοίρας, είναι μισή η ερμηνεία μας έτσι. Να τεκμηριώσετε την παραπάνω άποψη συγκροτώντας τη δική σας επιχερηματολογία. ( Αυτό ήταν το νόημα)


ΘΕΜΑΤΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018, καθηγητής : Βερτουδάκης

1) Να εντάξουμε το απόσπασμα (στ.710 - 716) και να αναδείξουμε τη σημασία των στίχων

2)Να κάνουμε μετρική ανάλυση και να προσδιορίσουμε το μέτρο των στίχων : όστις γένοιτ΄εμου τε κακείνου πάρα

3)Να μεταφράσουμε το αδίδακτο (στ. 1275- 1279)

4)Να γράψουμε μια σύντομη παράγραφο που να περιέχει τις λέξεις : τραγωδία - Friedrich Nietzsche- Ευρυπίδης -Διονυσιακό στοιχείο - πρώτο βιβλίο

5) Ο Albin Lesky θεωρεί την άποψη ορισμένων μελετητών που χαρακτηρίζουν το έργο αυτό σαν δράμα της μοίρας ως <παρανόηση, γιατί αυτός ο βασιλιάς δεν περιμένει το πεπρωμένο του παθητικά αλλά πάει να το συναντήσει> .Σε μία σύντομη παράγραφο να αναπτύξουμε τη δική μας επιχειρηματολογία γύρω από τη θέση του Α.Lesky.


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!! 


Εξεταστική Φεβρουαρίου 2019 - επί πτυχίω, Διδάσκων: Βερτουδάκης

Θέματα

1. Έδινε το κομμάτι που η Ιοκάστη αμφισβητεί τους χρησμούς και λέει στον Οιδίποδα για τον χρησμό που είχαν πάρει με τον Λάιο ότι ο γιος του θα τον σκοτώσει, ενώ αυτός σκοτώθηκε σε ένα τρίστρατο από κάτι ληστές. Ζητούσε να γράψουμε σε ποιο σημείο του έργου βρίσκεται και να αναφερθούμε στα συμφραζόμενα (πριν και μετά, ποιος μιλάει κλπ).

2. Έδινε σαν αδίδακτο το σημείο που τυφλώνεται ο Οιδίποδας και ζητούσε μετάφραση (ήταν 2 σειρές).

3. Ζητούσε μετρική ανάλυση ενός στίχου, να αναφερθούμε στο μέτρο του και να δικαιολογήσουμε την ποσότητα 2 συλλαβών που μας είχε υπογραμμίσει.

4. Ο Χέγκελ έδωσε έναν δικό του ορισμό για την τραγωδία. Να αναφέρετε τον ορισμό αυτόν και να εξηγήσετε σε ποιά τραγωδία θεωρούσε πως εφάρμοζε καλύτερα.

5. Παρέθετε την άποψη του Λέσκι που σε γενικές γραμμές έλεγε πως το να θεωρεί κάποιος την τραγωδία του Οιδίποδα ως μια τραγωδία της μοίρας μονάχα, δείχνει πως έχει μισή αντίληψη για το έργο και πως πρόκειται για παρανόηση. Ζητούσε να γράψουμε ένα σύντομο δοκίμιο, στο οποίο θα υποστηρίζουμε την άποψη του Λέσκι.


Eξεταστική Ιουνίου 2019 - Βερτουδάκης

1) Είχε συγκεκριμενους στίχους και έπρεπε να βρούμε ποιος εχει πει τι

2)Να βαλουμε με χρονολογικη σειρα τις παραπανω φρασεις ωστε να βγαινει η υποθεση

3)Να σχολιαστει ο στιχος κἄγωγ᾽ ἀκούειν· ἀλλ᾽ ὅμως ἀκουστέον

4) Οδυσσεας,Θησεας,Λιχνας,Ισμηνη,Αιγισθος,Τεκμησσα Σε ποια εργα ανηκουν αυτοι οι πρωταγωνιστες

5)Μετρικη αναλυση του στιχου κἄγωγ᾽ ἀκούειν· ἀλλ᾽ ὅμως ἀκουστέον

6)Απολλωνιο-Διονυσιακο στοιχειο και Νιτσε


Τα θεματα ειναι κατα προσεγγιση,καθε διορθωση δεκτη.

Ευχαριστούμε πολύ τις/τους φοιτήτριες/ες για την ύπαρξη των θεμάτων!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου